Animation rigging почему исчезает анимация
Перейти к содержимому

Animation rigging почему исчезает анимация

Animation rigging почему исчезает анимация

Completing the CAPTCHA proves you are a human and gives you temporary access to the web property.

What can I do to prevent this in the future?

If you are on a personal connection, like at home, you can run an anti-virus scan on your device to make sure it is not infected with malware.

If you are at an office or shared network, you can ask the network administrator to run a scan across the network looking for misconfigured or infected devices.

Another way to prevent getting this page in the future is to use Privacy Pass. You may need to download version 2.0 now from the Chrome Web Store.

Cloudflare Ray ID: 71aef82b6d4c887f • Your IP : 82.102.23.104 • Performance & security by Cloudflare

Unity Animation Rigging isn't working proplery

I’ve been using the animation rigging package for quite a while but I’ve never struggled with this issue. When I use the two bone constraint, the arm will weirdly twist. I’ve tried many things like redoing the rig on the model, making it humanoid instead of generic. But none of them work. I tried using a free IK asset to see if it was an issue with my animation or rig, but it actually worked fine. So, why does this happen when using the animation rigging package?

Here’s a gif that shows the issue and another that shows me moving the pose IK around

1 Answer 1

It looks like the weight of that bone is wrong. The right arm’s movement is altered by the left arm’s somehow. I would check to see if you have any rig constraints in the right arm that could be altering it’s transform and disable them, because maybe that’s it. Otherwise, you would have to go to your modelling application and check if the weights are painted correctly for the right arm bones

And check weights for left arm bones as well, the problem could be in there.

Blender — дело о пропаже анимаций.

Целый день работал в блендере, анимировал телочку.
Вечером экспортнул ее в FBX формат, загрузил в юнити — отснял футажи с анимацией, и решил сделать скриншотик с красивой позой.
Открываю обратно блендер — а там только последняя анимация, которую я сделал.

То есть, там можно по экшенам эти анимации разбивать, мол, бег вперед, бег назад, айдл и т.д.
В итоге сохранился только бег влево и бег вперед, и тот сначала выглядел, как бег влево, но после "открытия форточки", стал отображаться корректно.

Кто с таким сталкивался? Как с этим бороться? Как обезопасить себя от таких неприятных моментов в будущем?

Запустить видео по клику - Как делать игры

UPD: Пересохранил в другой файл. Открываю — только анимация бега вперед! Что происходит!?

делай без экшнов, просто анимации одна за другой на таймлайне

Вот что я нашел на сей счет:

Oh yeah i had that once, and lost 5 anims i just did.
Actually blender does not save animations (or any other data btw) that are not used in the scene. The action editor apply the current anim to the rig and all the others are not applied if you save and close like that all the other anims are not saved. Close and re open and they are gone.
What you have to do is to click on the “F” button next to the name of the animation. The tooltip is “save this datablock even if it has no user”.
Then you anim will be saved what eve happen.

Тут говорится о том, что блендер не сохраняет анимации, которых нет на сцене. ПОэтому, если переоткрыть файл — то неиспользованные на сцене в данный момент анимации пропадут. Этого можно избежать нажатием на маленькую кнопку с буковкой F справа от списка Экшонов. Она будет сохранять анимацию ДАЖЕ, если ее нигде не используют. Вот такой вот Блендер, умнее своих пользователей.

Сделал тест, зафиксил две анимации, переоткрыл файл — они на месте. Я надеюсь, это и есть корень проблемы.

This isn’t so much of a question as it is advice to all Blender users using Blender 2.60 and up.

When I’m making a character in Blender and I want to give it different actions, I use the Action Editor. It’s quite handy, because I can have separate timelines for each action (walk, run, shoot, jump, etc.). Now, in older versions of Blender, when you made a new action it would be saved automatically.

IMPORTANT PART: This is not the case in Blender 2.60. Every time you make a new action, press the little F button beside the action’s name in the Action Editor. The F button ensures that your action will be saved whether or not it’s being used currently in your file. If the F button isn’t active for every one of your actions, those actions will be lost the moment you exit Blender. Only the current action will still be remaining.

Be ye warned! This is a change of functionality that, as far as I could tell, is not documented except on a few random Blender forum posts. I lost a few hours of work because of this! Don’t let it happen to you! Just say no to drugs! Only you can prevent forest fires!

В двух словах: Всегда тыкайте на кнопку F, когда создаете новый Action в редакторе Экшонов. В противном случае, все неактиыные анимации похерятся при перезапуске блендера.

UPD: Fucking Shit! Из-за этого дерьма я потерял 9 часов работы!

Надо чтобы у ресурсов был пользователь, а иначе он не сохраняет то есть в экшоне нужно нажать F (fake user).
как-только ты решил сделать след. экшон арматуре, то предыдущий экшон теряет пользомателя(-1), нужен фейковый пользователь — F для действий которые ты хочешь сохранять. Там же в списке экшонов перед названием есть цифра которая показывает текущее количество пользователей.

>делай без экшнов, просто анимации одна за другой на таймлайне
Это для чего ? Не удобно при анимации, разгребать в ключах где что начинается, сколько идет, трансформировать. В финале конечно можно все в один NLA трек последовательно поставить, но вроде юнька если нужно сольет все в одну анимашку.

codingmonkey
> Это для чего ? Не удобно при анимации, разгребать в ключах где что начинается,
> сколько идет, трансформировать.

Чтобы не
> потерял 9 часов работы
не нажав одну кнопочку.

По удобству практически так же, особых проблем я не заметил, работал много обоими методами.

>Из-за этого дерьма я потерял 9 часов работы!
Возьми на задний фон воткни мувик типа этого, по нему попробуй сделать.

(Press N -> Background Image -> Add movie -> Then -> to set ortho view press 5 )

Запустить видео по клику - Как делать игры

Может ускорит малость

Ducat
> Из-за этого дерьма я потерял 9 часов работы!
Загрузи анимацию из fbx обратно, лiл. Фича автоматической сборки мусора, действует для всех ресурсов сцены — смотри текстуры не потеряй.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.